PÅMELDING

Påmeldingen åpner 01 november kl. 18.00. 
Det anbefales å være raskt ute. Det er ”førstemann til mølla” som gjelder.
Det blir ikke lagt opp til ordning med ventelister.

STARTKONTINGENT

Startkontigent Lang / Kort:
01.11.2017 – 23.06.2017 kl 17:00: 695,-
Ingen påmelding på arena.
Siste frist for påmelding er altså 23.06.2017 kl 17:00

Startkontigent Supersprint (Ungdom 13-17 år):
01.01.2017 – 23.06.2017 kl 17:00: 250,-
Ingen påmelding på arena.
Siste frist for påmelding er altså 23.06.2017 kl 17:00

Salg av startnummer / Endring av navn.
Dette kan gjøres på denne linken, og har et gebyr på 150,-
http://www.deltager.no/kjop_av_startnummer_ostfold_triathlon_2018

SEKRETARIAT OG STARTNUMMER

Deltakerposen kan hentes ut Lørdag (tidspunkt kommer)  i sekreteriat på Arena.  Samt Søndag intill en time før start.  
Deltakerposen inneholder startnummer(e), tidtakerbrikke og festestrips. Man får også utdelt svømmehette og eventuelt sikkerthetsnåler til startnummer. Svømmehetten skal brukes under svømmedelen.

Startnummeret leveres i fem eksemplar: Ett stort som skal festes i strikk rundt deltakerens midje, tre klistremerker til hjelen, og ett som skal festes på setepinnen på sykkelen. Tidtakerbrikken festes rundt utøverens venstre fot i ankelhøyde.
 Deltakere uten brikke vil ikke få sin tid registrert, og kommer dermed ikke med i resultatlisten.

Startnummeret skal henge på ryggen under syklingen og vris til brystet under løpingen. Enten har man et racebelt til dette, ellers så vil man få godkjent å feste startnummeret på brystet under hele konkuransen.

INNSJEKK

Skiftesonen vil være forbeholdt deltakere og det er kun deltakere med startnummer som har adgang til skiftesonen. Deltakerne må framvise hjelm, med fungerende stropper. Videre skal sykkelen være i forsvarlig stand, det vil si med forsvarlige dekk og med velfungerende bremser.

Skiftesonen vil være delt i to; ett område for deltakere på kort løype og ett område for deltakere på  lang løype. Deltakerne tildeles  ikke plass i skiftesonen og får derfor velge selv. Denne er din egen som du har til din disposisjon. Størrelsen på plassen er ca. en sykkelbredde, så vis hensyn til sidemannen/damen. Deltakerne oppfordres til å organisere utstyret sitt godt da det er trangt om plassen. Skiftesonen åpner to timer før start og stenger presis 30 minutter før start.

VENNLIGST MERK: Av hensyn til organiseringen er det veldig viktig at deltakerne er ute i god tid for å sjekke inn. Dersom man ikke har sjekket inn i skiftesonen innen fristen, vil man ikke få anledning til å starte.

Parkering

Det er merket til parkering fra Avkjøring 7 på E6 (Lekvollkrysset, Sarpsborg Nord) Følg merking til parkering. Det er 900m å gå fra parkering til arena. Det finnes ingen mulighet for å stanse bil ved arena på Søndag ! ! !

 

Vanntemperatur

Det er påbudt med våtdrakt ved tempreratur på under 16°c
Vi vil anta at det er 17-19° i vannet på konkurransedagen.

Salg

Det vil være kiosk med div utvalg. Noen utstyrsleverandører vil også ha utstyr til salgs.

Sikkerhet

Utøveren har selv ansvar for seg selv og sitt utstyr. Vakter på stedet passer på utstyr og deg som utøver, samt at vi har kajakker og båter med kyndig personell. I tillegg har vi lege på stedet i tilfelle det skal oppstå behov for dette. Røde Kors støtter oss med ambulanse og ekstrapersonell for at du skal føle deg tryggere. Sikkerhet er vår viktigste prioritet, men vi er avhengig av din hjelp. Følg trafikkreglene der det er behov for det, og husk at høyreregelen gjelder på sykkeltraseen. Sykkelvett gjelder slik at det unngås farlige situasjoner underveis.

Hvis du ser en utøver som trenger hjelp så er det påkrevd at du stopper og hjelper til. Du vil få fratrekk i tiden og ha en ekstremt god samvittighet. Hvis småuhell skal oppstå eller du må bryte vennligst kontakt oss på 93 45 19 17 ASAP. Ved alvorlig skade kontakt: 113.

SKIFTESONE

Sykkelplasseringen skjer i skiftesonen. Skiftesonen er merket tydlig med ut og inngangsskilter og du blir sluset inn og ut uten at det skal være nødvendig å “tenke”.  Ekstra utstyr som løpesko, hjelm, briller etc. plasseres innenfor tildelt område slik at det ikke er til hinder for andre utøvere. Depotet er bevoktet under konkurransen, og kun utøverne selv med startnummer kan hente ut syklene etter konkurransen.

IKKE FULLFØRT

Deltakere som må avbryte og dermed ikke fullfører konkurransen må umiddelbart melde ifra til nærmeste funksjonær og levere tidtakerbrikken inn i sekretariatet.

GARDEROBER TOALETT

Toalett har vi på stedet.

FUNKSJONÆRER

Frivillige funksjonærer bidrar under arrangementet. Disse er ikledd en godt synlig refleksvest. Henvisninger fra funksjonærer skal følges, og husk at funksjonærene bidrar til at nettopp du kan delta.

VÆRFORBEHOLD

Under spesielle forhold har arrangørene anledning til å foreta endringer i selve konkurransen, for eksempel å kjøre duatlon (kun sykkel/løp).

MÅLGANG

Tiden registreres ved passering av målstreken. Utleverte tidtakerbrikke skal leveres arrangøren umiddelbart etter målgang. Ikke innlevert tidtakerbrikke belastes med et gebyr på 200 kroner.

CUT-OFF

Løpere som ikke er i mål innen klokken 18, vil bli tatt ut av konkurransen.

DOPING

Anti-Doping Norge vil kunne plukke ut deltakere for kontroll. Kontrollørene skal forevise legitimasjon. Les mer om dopingkontroller.

FORSØPLING

All forsøpling er forbudt og gir umiddelbar diskvalifikasjon. Gels, sjokoladepapir, flasker etc skal kastet i søppelen ved skiftestasjonen eller hos sekreteriatet.

PROTESTER

Eventuelle protester mot andre deltakere, ilagt straff eller resultatene må leveres stevneleder skriftlig senest 30 minutter etter målgang. Det betales en avgift på 100 kroner som ikke refunderes dersom protesten avvises. Stevnets jury vil behandle protesten på vanlig måte og meddele resultatet til klageren på stedet. Juryens beslutning er endelig!

PREMIERING

Finner sted i målområdet etter hver distanse.
Det er premie til 3 raskeste herre og 3 raskeste damer på hver distanse.

RESULTATER

Resultatservicen leveres av Topptid. Resultater med splittider bli lagt ut på arrangørens hjemmeside. Foreløpige resultatlister blir slått opp i målområdet umiddelbart etter at siste deltaker er kommet i mål. Eventuelle feil meldes til sekretariatet senest 30 minutter etter at resultatlistene er slått opp.

GJENGLEMTE SAKER

Oppbevares av arrangøren inntil to uker etter arrangementet. Kontakt i tilfelle arrangøren på mail så svarer vi så raskt vi kan.